Artikel

Oplossing voor de economische crisis

Oplossing voor de economische crisis

Oplossing voor de economische crisis

Als ik het voor het zeggen had .....

Ik heb maar een boerenverstand, maar ik denk dat ik een simpele oplossing heb voor de economische crisis. Nederland moet bezuinigen, dat weten we allemaal. Het kabinet is gevallen en er komen nieuwe verkiezingen.
Als de AOW wordt afgeschaft voor mensen met een pensioen boven de 4.000 euro en we geven de lagere inkomens er 100 euro bij, is dat al dikke winst. Hetzelfde geldt voor de kinderbijslag. Iets meer voor de minderbedeelden en afschaffen voor tweeverdieners met meer dan een modaal inkomen. Zij eten er geen boterham minder om en kunnen de dure kinderopvang dan nog steeds betalen. De politieke partij die dit in zijn verkiezingsprogramma durft op te nemen kan op mijn stem rekenen. Discussie graag!

51 Reacties

dieuwertje4638
dieuwertje4638
24 april 2012 om 15:47
totaal niet mee eens waarom moet ik betalen voor minder verdieners je kan toch ook gewoon gaan werken omdat ik twee verdiener bent moet ik meer dokken aan mensen met 5 kinderen tja daar kies je toch zelf voor ze zouden de kinderbijslag eens naar beneden moeten doen tot 2 kinderen kinderbijslag daarna betalen 100 euro per kind weg crisis
Dickij7036
Dickij7036
24 april 2012 om 14:42
ja als je hard werkt word je gestrafd en als je een boven modaal salaris heb gaje daar je wensen op afstellen en moet er bezuinigd worden dan klagen we om het hardst wij hebben een melkveebedrijf twee jaar terug krijgen we beroerd weinig voor de melk en weet je wat onze rijkere buren zeiden dit is een keus ja makkelijk gezecht als het bij een ander is maar ik wil wel graag alle nota"s betalen en reken er op dat dat niet gemakkelijk was .Net als nu met al die plannen van bezuinigen op ziekte kosten op de medicijnen noem maar op maar ja het overkomt je
Aggi
Aggi
24 april 2012 om 13:49
Ik weet niet wat het gaat worden de hele politiek lijkt wel een spel en hoe moet echt niet zo zijn dat de rijken het goed hebben en de armen steeds minder krijgen,ik krijg een beetje oorlogs gevoel.dat mensen naar de voedsel bank moeten ik moet er niet aan denken ons land was een rijk land ik hoop wel voor een goede oplossing,maar wilders red het ook weer niet hij gedraagd zich niet zo als het hoort in Nederland hijm moet net als ieder ander zijn fastsoen houden. en dat breekt de mensen op zo zie je maar.
madelieverd
madelieverd
25 april 2012 om 12:02

Ja, mede Wilders is de nieuwe wet, wat WWB betreft, er door gekomen. Hij dacht natuurlijk: die allochtonen gun ik geen WWB, laat ze maar werken! Vergeet ff voor het gemak dat er ook allochtonen zijn die niet kúnnen werken en voor het gemak vergeet hij zijn "eigen volk" wat net zo goed de dupe is van de nieuwe wet!

1963marina
1963marina
24 april 2012 om 13:39
Hypotheekrenteaftrek voor dure villa's mag voor mij wel afgeschaft, evenals de kinderbijslag voor kinderen die niet in nederland wonen ... terug naar de oude ziektekostenverzekering wil ik ook wel weer, zou een hoop schelen
ingrid1001
ingrid1001
24 april 2012 om 13:21
Ik lees verschillende keren de term "modaal" inkomen. Voor de duidelijkheid we praten hier dan over bruto ongeveer 2.500, netto ongeveer 1.800 per maand. Voor een gezin met twee kinderen geen vetpot. Als hier de kinderbijslag b.v. weg valt, dan zullen ze het ook niet makkeljk hebben. Hypotheekrente aftrek voor hypotheken boven de 500.000 afschaffen. Alleen kinderbijslag voor in NL wonende kinderen. Opnieuw invoeren van ziekenfondsverzekering en particuliere verzekering. Accijns op ongezonde dingen omhoog zoals sigaretten, alcohol en benzine omhoog. Openbaar vervoer goedkoper.
madelieverd
madelieverd
24 april 2012 om 11:44
Waar ook op bezuinigd kan worden: Europeanen niet op de bonnefooi naar Nederland laten komen. Dat scheelt heel veel WWB! En kunnen de beschikbare woningen ook eerlijker verdeelt worden.
annemarie10
annemarie10
24 april 2012 om 12:59

Je haalt me de woorden uit de mond !!

nicolette2901
nicolette2901
24 april 2012 om 11:26
Iedereen moet bezuinigen, maar ik vind wel dat het wat beter verdeeld moet gaan worden. En wanneer wordt het inkomen van de koninklijke familie eigenlijk eens aangepakt?? Die hebben al miljoenen, en krijgen elk jaar opnieuw een enorm salaris.
Janine4079
Janine4079
24 april 2012 om 13:56

Precies, Willem-Alexander en zijn broers kregen destijds studiefinanciering. Zelfs de koningin heeft recht op AOW. Dat is toch belachelijk! Ze zouden het vrijwillig aan een goed doel moeten schenken.

Leny4353
Leny4353
24 april 2012 om 11:15
Laat voor al die diplomaten eerst de dure auto vervangen door lease-auto's, dan hebben we al heel wat verdiend.
GJ 1976
GJ 1976
24 april 2012 om 11:15
wat ik nou zo leuk vind van al die geld discussies..... is dat het vaak over een bruto inkomen en lasten gaat. wat mij meer interesseert is wat ik NETTO in de maand overhou voor boodschappen, kleding en andere huishoudelijke zaken, en als er dan nog wat overblijft de spaarrekening aanvullen. iemand kan dan wel 3000 netto verdienen, maar heeft misschien ook een hypotheek van 1250, maar moet misschien ook wel hard zijn best doen om rond te komen, net zoals iemand die met 1500 netto thuiskomt.
madelieverd
madelieverd
24 april 2012 om 11:38

Ja, maar zo`n hypotheek is dan wél eigen keus!

okijuhhhhg
okijuhhhhg
24 april 2012 om 11:04
Ik kijk nu al uit naar al die verkiezings speeches, en het elkaar de vlooien afpikken in de politiek. Pff nee dus...ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Iedereen heeft heel verschillende meningen, dat zie je hier al. Ga zeker stemmen en wacht wel af
wild flower
wild flower
24 april 2012 om 10:53
We moeten nu zelf bezuinigen . Had Nederland niet 130 miljard aan Griekenland weggegeven ? Misschien kunnen we dat nu terugvragen ?
Cammy63
Cammy63
24 april 2012 om 12:32

Terug vragen kan, maar terug krijgen is een ander verhaal.

zedna
zedna
24 april 2012 om 10:49
Totaal niet mee eens op meerdere vlakkendie door andere ook al beschreven staan
mar1977
mar1977
24 april 2012 om 10:40
Bij iedereen is bekend dat er bezuinigd zal moeten worden in Nederland. Iedereen heeft daar een eigen mening over, maar ik wil toch even mijn mening kwijt. Ik vind het jammer dat de mensen met de hoge inkomens nauwelijks wat merken van alle bezuinigingen. Ook vind ik het heel erg jammer dat er flink bezuinigd wordt op de gezondheidszorg. Ik heb jammer genoeg geestelijke gezondheidszorg nodig, moet ik hiervoor al extra gaan betalen en dan nog heb ik te maken met wachtlijsten, deeltijdbehandelingen die gestopt worden omdat er bezuinigd moet worden en van het kastje naar de muur gestuurd worden omdat er blijkbaar voor mij nergens een goede behandeling is.
Godiva
Godiva
24 april 2012 om 16:37

Ben het helemaal met je eens!

Aislyn-n
Aislyn-n
24 april 2012 om 10:15
Wat dacht je van het afschaffen van zinloze militaire missies in Verweglanden, scheelt honderden miljoenen. Wat voor nut hebben dat soort missies? Hoe zit het met de bijdragen van NL aan andere EU landen, of garantiestellingen ten belope van 130 miljard? Wat gebeurt er als die garanties ECHT worden opgeëist? Laten we eerst eens in eigen land onze rotzooi opruimen .....
zedna
zedna
24 april 2012 om 10:32

Scheelt ook dan net zoveel banen, zit ik niet op te wachten , dan zijn we namelijk beide werkeloos

zedna
zedna
24 april 2012 om 10:33

daarbij verplicht om te verhuizen, dit huis niet kunne verkopen en dus naar de voedselbank moeten, samen met nog tig honderden mensen die bij defentie werken

Hattumpie
Hattumpie
24 april 2012 om 10:14
laat ze maar eens beginnen met al die kamerleden ministers etc minder salaris te geven :0 en het wachtgeld afschaffen , dat krijgt de normale werknemer toch ook niet ? waarom dat uitzonderingen maken als het allemaal zo slecht gaat.
bernice8679
bernice8679
24 april 2012 om 10:10
Jou idee van eerlijker delen is in ieder geval een heel stuk beter dan wat ze nu allemaal van plan zijn. Het lijkt wel of ze de hogere inkomens niet durven aanpakken. Wat veel mensen hier schrijven over dat mensen moeten werken, helemaal mee eens. Maar daar moet dan wel een eerlijkere verdeling van inkomen tegenover staan.Je zal maar werkeloos worden rond je vijftigste jaar. Wie gaat je dan nog aannemen tegen een fatsoenlijk inkomen. Europa roept om bezuinigingen, maar is doofstom als het om eerlijker verdelen gaat. Ik vind dit zo erg.De rijken zorgen wel dat hun geld veilig staat. Maar je zal toch maar voor een minimumloon moeten werken ,of nog erger werkloos zijn in deze dure tijd.
Janine4079
Janine4079
24 april 2012 om 13:59

Dat is precies wat is bedoelde. De meeste mensen denken alleen aan hun eigenbelang. Van solidariteit hebben ze kennelijk nog nooit gehoord.

Cheeta
Cheeta
24 april 2012 om 10:09
Mensen met een hoger bruto inkomen hebben soms niet eens zoveel geld te besteden. Die worden (in mijn omgeving dan) ook op sommige punten best hard in hun portemonnee gepakt hoor. Zo kregen wij tot voor 2 jaar nog huurtoeslag. Ons bruto-inkomen is wel verhoogd, maar netto hebben wij nu minder. Maar wel is de huurtoeslag gestopt... Het is gewoon allemaal te krom om er iets zinnigs over te zeggen. En hoe je het ook doet als regering / kabinet; het is nooit goed voor iedereen.
Bianca3826
Bianca3826
24 april 2012 om 09:37
Ik vind ook dat ze maar eerst eens bij zich zelf moeten beginnen.Las ergens een stukje waarin een voorbeeld werd gegeven dat ze van het kabinet eerst zelf maar eens 100 per maand in moesten leveren X12 das al een hele hoop per jaar.
Claudia3505
Claudia3505
24 april 2012 om 09:00
Zo klinkt de oplossing wel heel simpel, maar ik denk niet dat het de goede oplossing is. Volgens mij is het wel goed om mensen die in de bijstand zitten of een uitkering ontvangen strenger (maar rechtvaardiger) te onderzoeken. Er zijn in nederland genoeg mensen die een uitkering hebben maar eigenlijk wel kunnen werken. Ook mensen met een inkomen boven de Balkenendenorm mogen meer belasting gaan betalen. Dus wat mij betreft ook de hoogste belastingschijf zwaarder belasten.
annelies v
annelies v
24 april 2012 om 08:53
Dit is niet terecht wat je zegt tweeverdieners werken ook beide waarom zouden mensen die werken gekort moeten worden. Nee kort maar eens op de kinderbijslag, kunst, lang studerende. Uitkeringen voor gezonde mensen die eigenlijk gemakkelijk kunnen werken daar moet flink op gekort worden of zelfs gestopt.
sannewilleke
sannewilleke
24 april 2012 om 09:54

Op de langer studerende mensen word al gekort.
Ook de master is afgeschaft.
Erg jammer,want mijn dochter heeft de capaciteiten en moet straks stoppen.
Waarschijnlijk heb jij nog wel in de goede tijd gestudeerd.
Dito goede baan,ja dan is het zo makkelijk praten.

Log je in om te reageren! Nog geen lid? Klik hier!

Lees ook!

Nomineer dit artikel voor een Kudos!

   
Log in en nomineer

Gerelateerde artikelen