Als mannen naar je fluiten ....

In Belgie zijn ze helemaal gek geworden.

Mannen flirten vaak openlijk met vrouwen, zeker als ze in een groepje bij elkaar zijn. Denk maar aan een groepje bouwvakkers en er loopt een mooie dame voorbij. Dan beginnen ze te fluiten of het gaat van psssttt, of ze roepen : he mooie vrouw !

In Belgie willen ze dat verbieden vanaf 1 september. Je kunt daarvoor dan zelfs een boete krijgen tot 250 euro .

Nu is het zo dat veel Belgische vrouwen last hebben van moslimmannen. Nee, ik discrimineer niet maar het is nu eenmaal zo. Als er een dame op straat loopt met maar een beetje blote kleding dan wordt ze door moslimmannen uitgescholden voor hoer ! Dit is ook vastgelegd met een verborgen camera. Die mannen vinden dat wij ons onzedelijk kleden en denken dan maar te kunnen gaan schelden en doen.

Dat is natuurlijk heel erg wat die mannen doen maar hoe kun je dat nou verbieden bij de wet en daar een boete voor uitdelen van 250 euro. Moeten we dan allemaal met een verborge camera over straat om het te kunnen bewijzen ? En wat met de mannen die fluiten naar vrouwen of iets zeggen, gewoon om die vrouw een compliment te geven?

Hierover stond een artikel in de Telegraaf waarop je kon reageren net zoals hier. Natuurlijk reageerden de mannen met een reactie van dan moet zo'n wet ook gelden voor vrouwen want die roepen net zo goed wel eens wat naar een man. En daar hebben de mannen ook gelijk in.

Ik vind deze wet op zijn Belgisch gezegd helemaal van de zotte ! Als moslimmannen mij voor hoer zouden uitschelden dan trek ik me van zo'n primitief persoon niks aan. Ik sta dan zelf mijn 'mannetje' wel. Als mannen mij aanspreken op straat of naar mij fluiten dan zie ik dat als een compliment en daar hoef je voor mij die mannen geen boete voor te geven. Ik zou het juist niet leuk vinden als ze dat niet meer zouden doen haha.

Wat vinden jullie ? Moet er in Nederland ook zo'n soort wet komen of komen jullie ook zelfs wel voor jezelf op bij negatieve reacties ? Vinden jullie het ook niet erg als een an een keertje bewonderend naar je fluit ?

116 Reacties

malika 560
malika 560
5 augustus 2012 om 12:25
Deze mannen zijn geen moslim ze noemen zich mischien zo maar ze zijn het niet! Dit gedrag kan echt niet door de beugel. En dat tuig dat zich hier zo misdraag durft dat in bijv. Marokko niet want dan gaan ze gelijk de cel in. Als bijv. in marokko een man zich zo tegenover een vrouw zou gedragen gaat hij een poosje de cel in met alleen water en brood.
malika 560
malika 560
5 augustus 2012 om 12:24
Deze mannen zijn geen moslim ze noemen zich mischien zo maar ze zijn het niet! Dit gedrag kan echt niet door de beugel. En dat tuig dat zich hier zo misdraag durft dat in bijv. Marokko niet want dan gaan ze gelijk de cel in. Als bijv. in marokko een man zich zo tegenover een vrouw zou gedragen gaat hij een poosje de cel in met alleen water en brood.
♥Lizzy♥
♥Lizzy♥
4 augustus 2012 om 13:03
Eens nagefloten worden is best leuk, maar als dat vaak gebeurt en mannen seksistische opmerkingen maken en obscene gebaren en dingen naar je man roepen of je achtervolgen in the mall is dat echt niet leuk...Of als de buurman iedere keer zit te staren en steeds met je wilt flirten...Maar uitschelden en bedreigen dat is zeker weten een brug te ver! Dat is allemaal héél iets anders dan "gewoon" flirten!
eliseh55
eliseh55
4 augustus 2012 om 10:51
Om door bouwvakkers nagefloten te worden, vind ik op zich niet erg. Ik reageer er eigenlijk toch niet op. Maar om voor hoer uitgemaakt te worden omdat je niet reageert vind ik te zot voor woorden.
Anne72
Anne72
4 augustus 2012 om 08:23
Wat sneu!!! je zou bijna niet meer naar Belgie gaan. Wat een betutteling.
elisa55
elisa55
4 augustus 2012 om 07:48
Toen ik nog een jonge blom was, en geloof me dat is echt al heel wat jaartjes terug, werd er ook echt wel naar me gefloten. Of de baas legde even een arm om je schouder. Wat is daar nu mis mee? Tegenwoordig worden dan ongewenste intimiteiten genoemd en is het zelfs strafbaar. Pfffft. Weetje , dit hysterische gedrag van de vrouwen die dit zo erg vinden , zijn in hun feminisme te ver doorgeslagen. Dat is mijn mening. Heel wat anders is het met die moslimmannen, want daar gaat het hier toch over, als reuen achter loopse teefjes aanlopen en met de meisjes meelopen en zeer ongepast en opdringerig gedrag vertonen. Hun eigen vrouwen worden helemaal ingepakt , maar o , wat genieten de heren van al het vrouwelijk schoon dat ze volop in de straten kunnen bewonderen Vieze mannetjes zijn het. Laat ze lekker gaan werken, want het zijn echt niet allemaal oudere mannen. En dat is denk ik het verschil wat Karina ons duidelijk wil maken met dit artikel.
zedna
zedna
4 augustus 2012 om 10:22

Of de baas legde even een arm om je schouder. Van sommige mensen accepteer je het wel , van andere niet.

eliseh55
eliseh55
4 augustus 2012 om 10:52

Nou, mijn werkgever hoeft echt zijn arm niet om mij heen te leggen hoor.

elisa55
elisa55
4 augustus 2012 om 11:08

Klopt Zedna, je hebt helemaal gelijk. Van de een kun je het wel hebben, van de ander niet. Ik gebruikte het als voorbeeld. ;-) Mijn oudste dochter is een knappe meid. Kan ik in alle eerlijkheid zeggen. Dat merkt ze ook wel aan de reacties van de mannen op straat. Men kijkt en daar blijft het dan ook bij. Maar ze was een jaar of 14, liep samen met een vriendinnetje buiten . Passeren ze een paar marokkaanse knulletjes van een jaar of 8. He meisje, meisje, met dat welbekende accent. De " meisjes" luisterden niet, logisch. Drie keer raden wat dat knulletje hun nariep. He Hoeren. Dat wordt dus blijkbaar ingegeven bij de "opvoeding". Als een kind van een jaar of 8 dat al roept, dan vraag ik mij toch echt af of deze mensen wel van deze planeet zijn. Het spijt me dat te moeten constateren. Opvoeden en totaal geen respect bijbrengen voor de vrouw als mens, dat is hun werkelijk wereldvreemd.

Elionora6775
Elionora6775
4 augustus 2012 om 11:28

ELISA WAT HEB JE DAT DUIDELIJK NEERGEZET...IK HOEF ER NIETS MEER BIJ TE VOEGEN..♫☼♫..

zedna
zedna
4 augustus 2012 om 11:36

ik bedoelde het ook als voorbeeld, de 1 voel je je gevlijt dat er naar je gefloten word, bij de ander voel je een koude rilling over je heen. Maar dat er geen respect is tegenover het andere geslacht, gaat er bij mij oo kniet in.

madelieverd
madelieverd
4 augustus 2012 om 11:41

Heel veel jonge moslim mannen krijgen geld van hun ouders om naar de hoeren te gaan. Waar ze hun gang kunnen gaan en hun fantasieén op kunnen botvieren. Want hun eigen vrouw moet maagd blijven tot en met de huwelijksnacht.....

zedna
zedna
4 augustus 2012 om 12:37

nog al wiedes dat ze snel elke vrouw als hoer zien, arme vrouwen

♥Lizzy♥
♥Lizzy♥
4 augustus 2012 om 12:52

Toch vreselijk he dat meten met 2 maten en hun "haat" naar vrouwen, want dat is het, ze zien vrouwen niet als hun gelijke maar als een mindere...Vrouwen moeten maagd blijven maar voor de mannen hoeft dat niet, die kunnen hun gang gaan...Hoe krom!! Was laatst ook op tv, Marokkaanse jongens die wel met allerlei meisjes seks hadden, maar trouwen deden ze met een Marokkaans meisje en die moest maagd zijn, de westerse vrouwen gebruikte ze echt als een soort "hoeren"...Walgelijk toch!!

♥Lizzy♥
♥Lizzy♥
4 augustus 2012 om 12:54

En Elisa, het ligt er inderdaad aan wie het doet, geen man hoeft mij zomaar een arm om me heen te leggen hoor, dat ligt er maar net aan...Kom nou zeg, als een man dat zomaar zou doen had hij toch een bloedneus!

britta59
britta59
3 augustus 2012 om 16:33
Hoe komt het toch karina44 dat als ik alleen maar de titel leest dat ik al weet da jij het geschreven heb????----------Maar ikzelf vind het wel leuk hoor als ik nagefloten word, en tja geen rare dingen roepen naar me , want dan doe ik ook mn bekkie open.Geloof nooit zo die vrouwen die zeggen dat ze het vreselijk vinden hoor als er naar ze gefloten word.
madelieverd
madelieverd
3 augustus 2012 om 22:41

Geloof het, of niet: ik vond en vind het vreselijk!

zedna
zedna
4 augustus 2012 om 10:25

misschien als je 1 keer per jaar nagefloten word , dat het wel leuk kan zijn ja, maar op elke hoek van de straat, mensen die uit de auto gillen,mijn man bedreigd, mannen die (bijna) met hun brommer de sloot inrijden omdat ze je na blijven kijken, 3 keer gestalkt, 1 keer verkr*cht, nee het is niet leuk als mannen je nafluiten.

alexandra025520
alexandra025520
3 augustus 2012 om 02:09
Ik vind nagefloten worden door een bouwvakker helemaal niet zo erg. Die komen tenminste niet achter je aan. Ik heb in een wijk gewoond met veel antillianen en werd vaak gewoon achtervolgd!!!! Ik kon niet eens normaal mijn hond uitlaten. Van nee hadden die types nooit gehoord. Eentje werd zelfs een keer zo enorm kwaad dat ik hem afwees. Ik was blij dat mijn hondje bij me was. Vanwege de hond durfde hij niet meer als schelden en dreigend op me afkomen. Ook ben ik regelmatig door groepjes marokkanen voor mijn voeten gespuugd. Enkel en alleen, omdat ik weigerde voor ze aan de kant te gaan. Deze types mogen zeker aangepakt worden!
Linke Loetje
Linke Loetje
3 augustus 2012 om 09:53

en ook omdat een hond "onrein"/haram is volgens hun geloof. Dat overkomt mij ook geregeld als ik mijn ( zwarte) hondje uitlaat.

♥Lizzy♥
♥Lizzy♥
3 augustus 2012 om 12:51

Ja dat heb ik eens in Alabama aan de hand gehad...Een groepje Marokkanen die naar onze honden waren aan het spugen en dat ze onze honden wilde afmaken! Prima dat je een hond onrein vind en die niet als huisdier wil hebben, maar in een land waar dat wel een normaal huisdier is moet je niet zo doen! Belachelijk!!

Mary Ellen
Mary Ellen
3 augustus 2012 om 13:34

Goede reden om een zo groot mogelijk exemplaar aan te schaffen ;-)

gippy
gippy
3 augustus 2012 om 00:25
vind het goed een boete voor dreigend gedrag.
Cubaton
Cubaton
2 augustus 2012 om 21:24
Ik geef je gelijk,Karina44. Ik ga nu ook niet plotseling in bijv een tuinbroek lopen om er onaantrekkelijk uit te zien. Als bepaalde allochtone mannen daar moeite mee hebben dan was het misschien niet een slimme beslissing van hun om naar Nederland te verhuizen. Zij komen hierheen. Dus ze zullen zich mogen aanpassen aan onze cultuur. Ja toch? Als wij naar hun land verhuizen...dan moeten wij ons toch ook aanpassen aan hun normen en waarden? Nou, dat mogen hun hier ook doen,naar mijn mening. Sorry, Maarrre, De moslim cultuur hoeft geen regels te bedenken voor de rest vd hele wereld. Wat hun bedekken mogen hun zelf weten...wat wij tonen mogen wij ook zelf weten. Tnminste, als wij hier in ons land zijn tenminste. Als ik bijvoorbeeld in een Moslimland op vakantie ben... dan pas ik me wel aan,aan hun normen en waarden. Want dan ben ik te gast in hun land. Hun leven in ons land...dus kunnen ze zich hier ook aanpassen aan onze normen en waarden. Groeten Cubaton.
♥Lizzy♥
♥Lizzy♥
2 augustus 2012 om 23:22

Ja alleen denken zij niet zo...Maar je hebt gelijk! Ik draag dan alleen rokjes tot net onder de knie ofzo en iets hoger gesloten truitjes ect. Maar dat is voor hun nog véél te bloot hoor! Ze schelden mij nog uit voor hoer! Maar als iemand een kort rokje aan wil moet diegene dat zelf weten, dan heb je niks te roepen, dat slaat nergens op...Je kan misschien denken "zo zou ik niet over straat gaan" maar dat hoef je een ander niet op te leggen of mee lastig te vallen!!

zedna
zedna
3 augustus 2012 om 10:04

Het gros van deze mannen hebben wij hierheen gehaald omdat wij (nederlanders) niet in de mijnen wilde werken en hun wilde wel onze vieze klusjes opknappen, omdat het meer verdiende dan bij hun thuisland, ze zijn alleen blijven hangen en hebebn hun gewoontes meegenomen. ipv gelijk aanpassen, nu zitten wij met de nageslachten met de problemen

Maron1962
Maron1962
3 augustus 2012 om 12:50

Er is nog wel een andere reden dat deze mensen hier naar toe kwamen Zedna, maar ik ben toch een beetje terughoudend om die hier te noemen. De mensen waar jij het over hebt kwamen hier inderdaad met de beste intenties, je spreekt hier dan over de jaren 60-70. Later hadden wij aanloop van de mensen waarvan wij dus nu problemen ondervinden met hun nageslacht.

madelieverd
madelieverd
3 augustus 2012 om 13:42

Nee, Zedna, het gros van dié mannen is al zeer bejaard....Kwamen in de jaren 60 naar Nederland en werden later herenigd met hun gezinnen.

zedna
zedna
3 augustus 2012 om 14:55

met deze mannen bedoel ik de marokanen en turken , niet de mannen die naar de dames fluiten en ze naroepen

Karina44
Karina44
2 augustus 2012 om 20:21
Zelf vind ik de documentaire niet schokkend. Ik keur het niet goed als je uitgescholden wordt voor hoer maar daar moeten wij met zijn allen boven staan. Ik vind het wel schokkend dat de vrouwen uit de documentaire zich aan gaan passen en niet meer in een leuk rokje over straat gaan lopen of zelfs straten gaan vermijden en met muziek op gaan lopen. Dat vind ik dus zwaar overdreven. En volgens mij hebben de vrouwen uit deze documentaire nog niet eens zo veel last want mooi zijn ze absoluut niet. Dat gaven sommige mannen ook als reactie in de Telegraaf. Deze onnozele Belgische trutjes kwamen dus met het idee voor deze wet. Kom op zeg, wij vrouwen kunnen toch wel voor onszelf opkomen ! Als mannen je ongewild gaan betasten dan vind ik het een heel ander verhaal maar zolang het bij verbaal blijft vind ik het zwaar overdreven en bewijzen kun je toch niks.

Log je in om te reageren! Nog geen lid? Klik hier!

Lees ook!

Nomineer dit artikel voor een Kudos!

   
Log in en nomineer

Gerelateerde artikelen